Mockfjärds BK

Matchstart:ons 11 maj, 19:00
Plats:Mockfjärds IP
Samling:16:45, Korsvägen 16,45
Aktivitetsinfo: Samling 16,45 i korsvägen, åker ni direkt se till att vara i Mockfjärd vid 17,50 (skriv till mig, Lina,  om ni åker direkt)
Ska vi plocka upp i sågmyra, eller annan plats efter vägen, skriv så kommer vi överens om plats och tid.
Matchstart 19,00, kom ihåg era matchställ, ni som inte fått erat än tar vi med till er.
Kom ihåg att ta nåt ätbart med er som ni kan äta i bilen hem då det blir sent
.
Samåkning i största mån, åker vi med nån annan så betalar vi 5:-/milen vilket gör 12x5kr=60 kr per person, enligt sektionens nya policy.
2022-05-12 14:41
Mockfjärd-BIKförlust med 5-1 tyvärr, men en inblick i avbytarbåsets underbara värld i solen efter regn, med bananätning och samtal.

Vi tog oss på onsdagskvällen till Mockfjärd för säsongens andra seriematch.
Vi förväntade oss en hård match då matcherna mot dem oftast är fysiska och så blev även denna.
Vi spelade vårt fina passningsspel i början och lät bollen göra arbetet, nya positioner hela tiden och vi lyckades efter fint spel ta ledningen genom Majas fina vänsterfot som tog oss till ledningen med 0-1, Majas första mål i bjurströjan, KUL!
Vi fortsatte ett tag till att hålla i rullningen på bollen.
I slutat av första fick de dock till ett skott utifrån som ville över Karin i mål och 1-1 var ett faktum. Vi blev såklart besvikna och kände att det var lite orättvist men skulle bita ihop ändå och fortsätta men tyvärr i sista minuten slank även 2-1 målet in.
I halvtid sa vi dock att vi tyckte inte spelet var så fult med dragningar i armar och armbågar i magar som tjejerna varit vana vid (och säkert även delat ut själva också) men det blev ändring i andra.
I andra halvlek tappade vi vårt fina spel och jagade mest positioner.
När vi hade chanser och sprang förbi dem som t ex Nellie gjorde flera gånger på kanten så använde de dock mycket armar för att få stopp på oss och vår frustration tog över mycket i spelet. Jag skall inte säga att vi spelar prickfritt och snällt alla gånger heller, meeeeen. De lyckades få in 3 till mål och siffrorna slutade 5-1 tyvärr, men vi är laddade att ta revansch på hemmaplan i höst.
Även om frustrationen var stor alldeles efter lät vi det inte ta över och väl i omklädningsrummet kom vi ju på att vi ändå måste fira att det var chokladbollens dag så då slängde vi ledare fram det medköpta paketet av chokladbollar och alla hjälpte till att mumsa på dem.

Nya tag nästa vecka igen!

Spelade matcher
Sön 1/10 11:00