Verksamhetsberättelse 2013

31 MAR 2014 04:59
Huvudstyrelsens verksamhetsberättelse 2013
  • Uppdaterad: 31 MAR 2014 05:06

Styrelsen har under året haft följande sammansättning:

Ordförande: Stefan Tansbo
Sekreterare: Jonas Bohlin
Kassör: Ingegerd Grenfeldt
Ledamöter: Anna Rogström, Niklas Sundqvist

Vid huvudstyrelsens sammanträden har sektionerna deltagit. Sektionerna representeras av respektive sektions ordförande, eller i vissa fall av annan av sektionen utsedd. Huvudstyrelsen har haft 5 st protokollförda sammanträden, varav ett med samtliga sektioners styrelseledamöter.

Huvudstyrelsen har under året utgjort ett arbetsutskott (au). Au har haft 8 st protokollförda sammanträden.

Sektionernas ordföranden har under året varit följande:

Alpin: Dan Nygren
Fotboll: Daniel Hag
Gymnastik: Anneli Johansson
Skidor: Ulrika Hovdebo-Bergkvist
Innebandy: Maria Lindberg
Ishockey: Mikael Göras

Av huvudstyrelsens ledamöter är i tur att avgå: Stefan Tansbo, Ingegerd Grenfeldt och Anna Rogström.

Revisorer

Revisorer under året har varit Lisa Bogert-Isaks och Mats Zetterström. Revisorsuppleant har varit Britt-Marie Hammarström.

Valberedningen

Valberedningen inför årsmötet har varit Leif Persson och Mikael Göras.

Verksamheten

För närvarande har klubben 5 st sektioner med aktiv verksamhet; gymnastik, alpin, längdskidor, fotboll och innebandy. Klubben har även en ishockeysektion som sköter ishockeyplanen.  All verksamhet sker på ideell väg. Den idrottsliga verksamheten redovisas närmare i respektive sektions verksamhetsberättelse.

Bjursås IK passerade under 2013 historiska 1 000 st medlemmar och bedriver idrottsverksamhet i första hand för barn och ungdomar i Bjursås med omnejd. Under senare år har antalet lite äldre som deltar i klubbens verksamhet vuxit, i första hand inom den motionsverksamhet gymnastiksektionen erbjuder.

Bjursås IK är sedan 2009 certifierad som ”utmärkt förening” av Falu kommun.

Huvudstyrelsen har det övergripande ansvaret för klubben. Närmare ansvarsförhållanden och huvudstyrelsens generella verksamhet  beskrivs i huvudstyrelsens verksamhetplan 2014.  Under 2013 har huvudstyrelsen inte gjort några stora ekonomiska investeringar. Huvudstyrelsen kan konstatera att vi har en ekonomi i balans och stark kassa.

Under 2013 har huvudstyrelsen beslutat att starta ett vildmarksledslopp. Målet är att klubben årligen arrangerar en löptävling som följer vildmarksleden. För 2014 gäller att starta upp tävlingen i lite mindre skala för att förhoppningsvis skapa en tävling som kan växa under kommande år.

Huvudstyrelsen har under 2013 gått igenom nuvarande stadgar och anpassat dessa efter RF:s normalstadgar. Styrelsen kallade under 2013 till ett särskilt möte för samtliga styrelsemedlemmar där arbetet med stadgeändringen presenterades.

Bjursås IK tackar alla som bidragit till klubbens verksamhet, aktiva, ledare, styrelseledamöter och sponsorer. Ert engagemang och bidrag är kärnan i den verksamhet som klubben bedriver.

Vi i styrelsen är övertygade om att klubbens verksamhet ger en meningsfull fritid åt såväl unga som äldre vilket är portalparagrafen i klubbens stadgar sedan 1936. Vi vill även passa på att gratulera till de många fina idrottsliga prestationer som genomförts i våra sektioners verksamhet.

Bjursås mars 2014
För huvudstyrelsen